Acasă Cum Se Face Cum îți poți îmbunătăți amenajarea de la birou? Sfaturi pentru angajatori și...

Cum îți poți îmbunătăți amenajarea de la birou? Sfaturi pentru angajatori și angajați

172
0
DISTRIBUIȚI

Chiar daca e cald afara si gandul ne zboara la vacante, pentru cei mai multi dintre noi zilele acestea se desfasoara in mod obisnuit – cinci zile la birou, apoi doua de weekend. Parca acum mai mult decat niciodata ai nevoie de o amenajare la birou care sa te ajute sa te concentrezi si sa lucrezi eficient, in ciuda tuturor lucrurilor care te fac sa-ti pierzi atentia.

Continuam, deci, materialul despre cum poti manipula amenajarea de la birou, prin trucuri mai mici sau mai mari, dar eficiente. Iar daca esti in pozitia unui angajator care doreste sa le ofere angajatilor un spatiu de lucru care sa ii motiveze si sa ii ajute, citeste mai jos.

Nivelul de zgomot

Nivelul de zgomot de la locul de munca poate varia in functie de multi factori, de la numarul de membri ai echipei si pana la designul biroului si atmosfera generala impusa de eticheta companiei. Prea mult zgomot iti compromite, insa, eficienta la lucru.

Iti sugeram sa iti aduci la birou o pereche de casti cu functia de anulare a zgomotului si ruleaza un playlist de sunete pentru un impuls de concentrare, cum este de exemplu zgomotul alb. Zgomotul alb este denumirea generica pentru semnalele electromagnetice produse de fondul natural al planetei noastre si este prezent in orice gama de frecvente. De exemplu, fasaitul pe care il tot auzi atunci cand cauti un post de radio. Poti gasi pe Youtube filmulete cu zgomot alb special pentru concentrare.

 

In caz ca acum iti pui la punct biroul companiei, iti recomandam sa asiguri cel putin o zona de liniste – o incapere  in care zgomotul este redus la minimum si trebuie mentinut astfel de toti membri echipei. Fiecare se poate retrage aici atunci cand se confrunta cu prea mult stres.

Drept vs. rotund

Probabil ca esti obisnuit cu amenajarile moderne de birouri, in care predomina albul, griul si unghiurile la 90 de grade. Incearca acum sa-ti raspunzi la urmatoarea intrebare: iti vine usor sa porti o conversatie spontana sau sa demarezi un proiect ad hoc intr-un astfel de birou? Un studio condus de Oshin Vartanian la Universitatea din Toronto a demonstrate ca oamenii prefera spatiile rotunde celor rectilinii, considerandu-le pur si simplu mai placute si integrandu-se mai usor in ele.

Proiectarea unor spatii sterile si nenaturale, cum adesea se observa in cladirile moderne de birouri,  ne poate alerta creierul ca in aceste conditii ideile nu se pot dezvolta. In schimb, planurile ovale si circulare au, la nivel subconstient, efectul de a elibera mintea si de a indrepta-o catre inovatie si creativitate. Colturile rotunde stimuleaza si dorinta de a purta conversatii spontane, care pot declansa procesele creative. Cand designul este mai putin rigid, angajatilor le este permisa o interactiune mai organic, mai naturala. citeste mai mult